tirsdag den 6. november 2012

De frække 29!

Under tilrettelæggeldsen af produktionen har vi gjort brug af Jan Krag Jacobsen 29 spørgsmål, se her hvordan.



Vi har valgt at sigte efter og ramme målgruppen vi kalder “unge mænd”, de skal helst være mellem 16-20 år feks. gymnasieelever ville være en perfekt målgruppe, da de skal have muligheden for at søge ind på uddannelsen. (gymnasiel baggrund eller lign)
en anden målgruppe er ”de unge mødre” i den forståelse at personerne gerne skal have børn i en alder der gør vores spørgsmål relevante.


Vi har taget meget højde for/hensyn til at den gruppe vi henvender os til er de såkaldte indfødte i det digitale samfund, defor lægger vi stor vægt på de digitale medier og sociale fora så som youtube og facebook i vores produkt.

Vi stiller os selv det spørgsmål  “er kommunikation løsningen"? - det håber vi! vi håber at skabe opmærksomhed gennem humor og sjove indslag (gennem vores dokumentar og vores events)
envejskommunikation via flyers, filmen er også envejskommunikation, kommer via interviwes, der vil handle om  “Den danske sterotyp på mandlig pædagoger”.

Vores budskab er at der er plads til flere mænd på pædagogseminariet (kom glad, det er et sjovt arbejde/studie) vi vil vise at mænd kan have kvalifikationer som gør “ham” god i det pædagogiske virke, at man kan være pædagog uden at miste sin maskulinitet. Der er flere aspekter af at være pædagog, det handler ikke kun om at tører røv!  

Vi har valgt at udtrykke dette i en dokumentar - en film der vil være delvist dokumentarisk og opdelt i events. Feks tager vi til babysam, indre by, handelstorvet etc.  for at fange den rigtige målgruppe, flyersne er tilpasset det unge puplikum, de har ikke et valg, men får det bogstavligtalt kastet det i hoved!


Vores formål med produktet er simpel, vi skal:  formidle, skærpe interessen for uddannelsen, give dem en andet syn, udfordre deres syn på uddanneslen og evt. at det er en dannelsesrejse (selvudviklings potentiale) der er mange muligheder efter uddannelsen.
Du kommer til at vide mere om dig selv, andre, kulture, sociale sammenhænge, spykologi. Ansvarsbevist og indflydelsesrig (vil du have ansvar og indflydelse)
Formålet ved dette er at flere mænd vælger pædagoguddannelsen, fjerene lidt tabu, og omfanget af uddannelsen (hvor stort og omfangsrigt emne pædagogik er)

Hvem er afsenderen? - fire mandlige pædagogstuderende, deres syn og deres opfattelse af pædagogfaget!
Vi håber på en længeresigtet strategi via offentlige medier ved at bruge humor og samtidig formidle buskabet ”flere mænd i pædagogfaget”

Hvilken effekt skal produktet have hos afsenderen? Det er vores forskningsprojekt, vores dannelsesrejse, vi bliver mere beviste om vores virke som pædagoger ved at undersøge og arbejde med emnet.


Hvordan påvirkes målgruppen ellers med lignende budskaber? - lignende budskaber til målgruppen plejer at blive formidlet ved fordrag og folk der ”tørt” står og fortæller om uddannelsen.. Her vender vi det om, og ændre fortællemåen til noget som fanger målgruppen, vi angriber dem  via film og andet der er oppe i tiden i øjeblikket. Hurtigt og tilgængeligt



Og så de 12 hurtige!

Intimideres målgruppen? - vi vil prøve at gøre det modsatte!

Er produktet lavet før? - Ikke sådan her!

Hvor, hvornår og hvordan skal målgruppen opleve produktet? Ved events, men hovedsageligt efter vores fanisering hvor dokumentaren bliver offentliggjort.!

Hvordan skal produktet distribueres? - via offentlige- og sociale medier så som youtube og facebook!

Hvilke genre skal bruges - mockumentry (fiktion blandet med fakta blandet med humor)!

Hvilke fortællemåder skal bruges? - vi er fortællerne og formidler ud fra vores synspunkter!

Hvilket apparatur skal er nødvendig? Vi skal filme og printe flyers, der ud over skal vi bruge os selv som!

Hvad må produktet koste? - 250 kr, blod sved og tåre!!!

Hvilke juridiske problemer kan opstå? - Må man lave det event vi laver (ja selvfølgelig) UCC
markedsførings politik!!

Hvilke etiske problemer kan opstå? - manchovinisktiske aspekt, vi prøver ikke at sige at mænd er bedre pædagoger end kvinder, vi prøver ikke at sige at institutionerne er dårlige fordi der ikke er mænd, vi prøver bare at sige at der også er plads til mænd og at mandlige pædagoger også har noget at tilbyde. Vi er helt eninge om kvinderne gør et godt job i institutionerme, vores pointe er så at mænd kan bidrage med dette.!

Hvad skal produktet hedde? - ”Man-o-mentry - en dokumentar om maskulinitet, pædagogik og hvervning” og ”hvervningsprojekt 2.0  - flere mænd til pædagogfaget”!

Hvordan ser tidsplanen ud? - VI ER produktionen!

Hvordan skal produktet afprøves? - vi har lavet et dry run af vores flyertrow for at se hvordan det fungere at kaste med flyers.!


Og til sidst, spørgsmål 29!

Hvordan laver man nemmest produktet? - Som vi har valgt at lave det! Mens Room STYLE!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar